ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • Kateryna Stojan
  • Viktoriia Shiroka
Ключові слова: бізнес-модель; бізнес-процес; туристичне підприємство; цінність туристичної пропозиції.

Анотація

Розглянуто економічну значущість бізнес-моделі в розвитку туристичного підприємства. Визначені основні задачі, які реалізуються на основі бізнес-моделі в умовах ціннісно-орієнтованого управління туристичними підприємствами. Визначено, що практичним інструментом сучасного методу бізнес-моделювання є наочно розроблена бізнес-модель підприємства, яка включає в себе абсолютно всі аспекти управління підприємством і є базою для вдосконалення бізнес-процесів. Даний інструмент управління є гуманітарним в області моделювання бізнес-процесів, має прикладний характер, на основі якого підприємства оцінюють поточний стан бізнесу та приймають обґрунтовані управлінські рішення щодо вдосконалення діяльності підприємства на основі поєднання результатів економічних розрахунків з нейроекономічними знаннями. Визначено структурні елементи бізнес-моделі та їх характеристики, необхідні для пошуку ефективних напрямків вдосконалення. Досліджено теоретичні основи вдосконалення бізнес-моделі туристичного підприємства, в результаті чого встановлено, що для виявлення недоліків бізнес-моделі діючого підприємства слід проаналізувати її за кожним окремим елементом за якісними і кількісними показниками. Розроблено алгоритм процесу вдосконалення бізнес-моделі туристичного підприємства. Вдосконалення бізнес-моделі туристичного підприємства є системним процесом, що базується на дослідженні максимально доступних масивів інформації за допомогою різноманітних критеріїв оцінювання. Визначено основні етапи алгоритму, показники і чинники, які слід досліджувати та аналізувати.

Посилання

Бычкайло И.А. Бизнес-модель: история термина и разновидности его понимания / И.А. Бичкайло – Экономические стратегии – Вып. 6 – М.: 2016.–190–196.

Джон Маллинс,Рэнди Комисар. Поиск бизнес-модели. Как спасти стартап, вовремя сменив план. – Манн: Иванов и Фебер. – 2012. – 336.

Мертенс Александр / 5 инструментов для развития вашей бизнес-модели// О. Мертенс.-Программа международной финансовой корпорации «Преодоление последствий кризиса в корпоративном секторе». – К.:2011.

Osterwalder А. Business Model Generation / A. Osterwalder, P. Yves. – Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc, 2010. – 282 p.

Загорна Т.О. Формування бізнес-моделі підприємства. навчальний посібник / Т.О. Загорна, А.О. Коломицева. – Донецьк: СПД Купріянов. – 2010. - 403 с.

Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. – 264с.

Пуригіна О.Г. Маркетинг: навч. посіб. / О.Г. Пуригіна, С.Е. Сардак, В.В. Джинджоян. – Дніпропетровськ.: Інновація, 2010. – 241 с.

Bychkajlo, Y.A. (2016), “Business model: the history of the term and its types of understanding”, Ekonomycheskye stratehyy, vol. 6, pp.190-196.

Mallyns, Dz. and Komysar, R. (2012), Poysk byznes-modely. Kak spasty startap, vovremia smenyv plan [Search for a business model. How to save a startup, time changing plan], Mann: Yvanov y Feber, Moscow, Russia.

Mertens, A. (2011), “5 tools for developing your business model”, Prohramma mezhdunarodnoj fynansovoj korporatsyy «Preodolenye posledstvyj kryzysa v korporatyvnom sektore» [The program of the international financial corporation "Overcoming the effects of the crisis in corporate access"], Kyiv, Ukraine.

Osterwalder, A. (2010), Business Model Generation, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, New Jersey, USA.

Zahorna, T.O. and Kolomytseva, A.O. (2010), Formuvannia biznes-modeli pidpryiemstva [Formation of enterprise business model], SPD Kupriianov, Donets'k, Ukraine.

Mel'nychenko, S.V. and Sheienkova, K.A. (2015), Upravlinnia biznes-protsesamy v turyzmi [Management of business processes in tourism], Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, Kyiv, Ukraine.

Puryhina, O.H. Sardak, S.E. and Dzhyndzhoian, V.V. (2010), Marketynh [Marketing], Innovatsiia, Dnipropetrovs'k, Ukraine.

Опубліковано
2019-02-04
Номер
Розділ
Статьи