ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ОПТИМАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ІНЖИНІРИНГОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • O. G. Yankovyi
  • L. A. Trachenko
Ключові слова: бізнес-процеси; інжинірингове підприємство; система управління якістю; стандарт ISO 9001:2015; процесний підхід; економіко-математична модель.

Анотація

Обґрунтовано актуальність впровадження систем управління якістю на підприємствах сфери інжинірингу в контексті вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Акцентовано увагу на тому, що система управління якістю підприємства має інтегрувати в його загальний менеджмент і бізнес-процеси та не суперечити її принципам. Доведено, що ключовим принципом формування як систем управління якістю так і загального менеджменту залишається процесний підхід, що спрямований не на управління діяльністю функціональних підрозділів, а на виконання бізнес-процесів та їхнє поліпшення.Наголошено на тому, що досліджуване інжинірингове підприємство здійснило перехід системи управління якістю та її сертифікацію в контексті вимог стандарту ISO 9001:2015 та доведено, що оптимальна організація бізнес-процесів має бути забезпечена шляхом раціонального використання ресурсів, фінансових засобів, ефективним розподілом та зосередженням трудових ресурсів на об’єктах, чітким плануванням робіт в часі та врахуванням можливих ризиків. Розроблено економіко-математичну модель оптимальної організації бізнес-процесів, використання якої має підвищити рівень об'єктивності, обґрунтованості і точності прийнятих управлінських рішень і поліпшити систему управління якістю підприємства сфери інжинірингу.

Посилання

ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016.

Мескон М. Х. Основы менеджмента : пер. с англ. / М. Х. Мескон, М. Альбер, Ф. Хедоури. – М.: «Дело», 1992. – 702 с.

Бизнес-процессы – основа эффективного управления предприятием URL: https://www.u-b-s.ru/publikacii/biznes-processy.html.

ДСТУ ISO 9000:2015(ISO 9001:2015, IDT) Основні положення та словник термінів. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016.

Зяйлик М. Ф. Процесний підхід до менеджменту якості / М. Ф. Зяйлик, О. І. Вівчар. – Іноваційна економіка. – 2013. – №1. – C.191-194 URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inek_2013_1_47.

Фомічов С. К. Основи управління якістю : навч. посібник / С. К. Фомічов, А. О. Старостіна, Н. І. Скрябіна. – К. : МАУП, 2000. – 196 с.

Рассел Дж. П. Застосування MS ІSО 9004 для покращення діяльності / Дж. П. Рассел. – Методи менеджменту якості. – 2003. – № 12. – С. 44-46.

Янковий О. Г., Грінченко Р. В. Теоретичні засади формування бізнес-моделей підприємств / О. Г. Янковий, Р. В. Грінченко. – Економіка підприємства : сучасні проблеми теорії та практики : матеріали 7-ї міжнар. наук.-практ. конф., 14-15 вересня 2018 р. – Одеса : Атлант, 2018. – С. 139-140.

Гордеев Э. Н. Задачи выбора и их решения / Э. Н. Гордеев // Компьютер и задачи выбора. – М. : Наука, 1989. – С. 5-48.

Лепа Н. Н. Моделирование маркетинговой стратегии / Н. Н. Лепа. – Проблемы повышения эффективности функционирования предприятий различных форм собственности : Сб. науч. тр. – Донецк : Ин-т экономики промышленности НАН Украины, 2001 – С. 294-305.

Мыльник В. В. Инвестиционный менеджмент / В. В. Мыльник. – М. : Академический проект, 2002. – 272 с.

Бодюков К. В. Ретроспективный анализ понятия риска и способы его уточнения / К. В. Бодюков, К. В. Белкин. – Вестник ХГАЭП. – 2012. – № 4-5. – С. 52 – 63.

Лапуста М. Г. Риски в предпринимательской деятельности / М. Г. Лапуста, Л. Г. Шаршукова. – М. : ИНФРА, 1998. – 225 с.

DSTU ISO 9000:2015 (ISO 9001:2015, IDT) (2016), “Key Terms and Glossary”. Edition is official, Kyiv: DP «UkrNDNTs».

Meskon, M. and Alber, M. (1992), “Fundamentals of management”, Moscow: Delo.

DSTU ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) (2016), “Quality management systems. Requirements”. Edition is official, Kyiv: DP «UkrNDNTs».

“Business processes are the basis for effective enterprise management”, available at: https://www.u-b-s.ru/publikacii/biznes-processy.html Bezhin(Accessed 3, January, 2019) (Accessed 3, January, 2019).

Ziailyk, M. F. and Vivchar, O. I. (2013), “Process approach to quality management”, Innovatsiina ekonomika, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ inek_2013_1_47 (Accessed 3, January, 2019).

Fomichov, S. K., Starostina, A. O., and Skryabina, N. I. (2000), “Fundamentals of quality management”, Kyiv: MAUP.

Rassel, Dzh. P. (2003), “Application MS ISO 9004 to improve performance”, Metody menedzhmentu yakosti, vol. 1, pp. 44-46.

Yankovyi, O.G. and Grinchenko, R.V. (2018), “Theoretical principles of forming business models of enterprises”, Economika pidpriyemstva: suchasni problem teorii ta praktiki. – Odesa: Atlant, pp. 139-140.

Gordeev E.N. (1989), “Choice problems and their solutions”, Komputor i zadachi vibora, Moscow: Nauka, pp. 5-48.

Lepa N.N. (2001), “Marketing Strategy Modeling”, Problemi povisheniya effektivnosti funkcionirovaniya predpriyatii razlichnih form sobstvennosti, Doneck: In-t ekonomiki promishlenosti NAN Ukraine, pp.294-305.

Milnik V.V. (2002), “Investment management”, Akademicheskii proekt.

Bodyukov K.V. (2012), “Retrospective analysis of the concept of risk and ways to clarify it”, Vestnik HGAEP, vol.4-5, pp. 52 – 63.

Lapusta M. G. (1998), “Risks in business”, Moscow: INFRA.

Опубліковано
2019-02-01
Номер
Розділ
Статьи